Gyakran ismételt kérdések az Astra Biztosítóról

ASTRA Biztosító S.A. Magyarországi Fióktelep

1. Érinti az Astra magyarországi tevékenységét az, hogy a román pénzügyi felügyelet visszavonta az Astra román cégének tevékenységi engedélyét és kezdeményezte annak felszámolását?

Mivel a magyarországi Astra Biztosító a román Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare Astra S.A. Biztosító fióktelepe, az engedély visszavonása a fióktelepre is kihat. Engedély hiányában a fióktelep sem jogosult új biztosítási szerződés kötésére. A meglévő szerződésből eredő kötelezettségeit (kárkifizetés) a felszámolási folyamat megindulásáig teljesíteni köteles.

2. Honnan szerezhetek információt az esetleges felszámolásról és annak következményeiről?

A biztosító és magyarországi fióktelepe felügyeletét a román pénzügyi felügyelet látja el (ASF), amely folyamatos kapcsolatban áll a Magyar Nemzeti Bankkal (MNB). A várható felszámolással, és az ennek keretében történő kártalanítással kapcsolatos információkról és legfrissebb tudnivalókról az MNB haladéktalanul tájékoztatja a közvéleményt honlapján.

3. Esetlegesen bekövetkező károknál a magyar vagy a román garancia alap kártalanít?

Amennyiben az Astra felszámolás alá kerül úgy az ASF tájékoztatása szerint a román állami biztosítási garanciaalapból a magyarországi fióktelep ügyfeleit is kártalanítják, a román törvények által megszabott mértékben.

4. Mi a román törvények által megszabott kártalanítási mérték?

A korábbi nyilvános romániai közlések szerint a valamennyi biztosítási üzletágra - tehát a lakásbiztosítási vagy cascoszerződésekre is vonatkozó - kártalanítás 100 ezer euróig, vagyis több mint 30 millió forintig terjed biztosítási szerződésenként.

5. Ha kártalanításra lenne szükség, a magyar kártalanítási alap is felkészült a helyzet kezelésére?

A hazai kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (KGFB) törvény alapján a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által kezelt Kártalanítási Alap (KALAP) helytáll minden, az Astra Fiókteleppel – mint felszámolás alatt álló biztosítóval – szembeni kártérítési igény esetén a KGFB termék vonatkozásában.

6. Ha a magyarországi Astránál van biztosításom, továbbra is fizetnem kell a díjat?

Amennyiben Önnek élő szerződése van az Astránál, a biztosítási díjat továbbra is fizetnie kell. Kárigény esetén a biztosító, vagy majd a garanciaalapok csak abban fizetnek Önnek, ha a káresemény időpontjában élő biztosítási szerződése volt. Így Önnek a biztosítási díjat továbbra is fizetnie kell a szerződéses határidőben.

7. Ha nem fizetem a biztosítási díjat, meddig él a szerződésem?

KGFB szerződés esetén az esedékességtől számított 60. napon, egyéb szerződések esetén a díjfizetési felszólítástól számított 30. napon, a díjfizetés eredeti határidejére visszamenően szűnik meg a szerződés.

8. Káresemény esetén hova jelenthetem be a kárigényemet?

Kárigényét mielőbb jelentse be az Astra Fióktelephez az alábbi elérhetőségek egyikén.

  Online (a leginkább ajánlott)

KGFB:http://www.astrabiztosito.hu/karugyintezes/gepjarmu-karbejelentes-online-kgfb
Casco: http://www.astrabiztosito.hu/karugyintezes/gepjarmu-karbejelentes-online-casco

Vagyon (lakás, vállalkozás): http://www.astrabiztosito.hu/karugyintezes/gepjarmu-karbejelentes-online-lakabiztositas

E-mailben: gépjármű károk esetén: kar@astrabiztosito.hu, vagyonbiztosítási károk esetén: vagyonkar@astrabiztosito.hu

Telefonon: 06-40/278-728

Külföldről: +36-1/327-0660

9. Felmondhatom az Astrával meglévő biztosításomat amiatt, hogy kezdeményezték a román Astra felszámolását?

A szerződések megszüntetésének szabályai nem változtak meg a romániai Astra jelenlegi helyzete miatt.

  • A határozott idejű szerződések (pl. utasbiztosítás) nem mondhatók fel.
  • A határozatlan idejű vagyon- (pl. lakás, casco, stb.) és felelősségbiztosítások (pl. KGFB, egyéb felelősségbiztosítás) a biztosítási évfordulóra vonatkozóan, indokolás nélkül, írásban mondhatók fel. A felmondásnak a biztosítóhoz a biztosítási évfordulót megelőzően legalább 30 nappal korábban meg kell érkeznie.

  • Közös megegyezéssel a biztosítási szerződések bármikor megszüntethetők, de az erre vonatkozó javaslat elfogadására egyik fél sem kötelezhető. KGFB szerződés közös megegyezéssel való megszüntetése esetében a szerződés megszűnésének időpontját össze kell hangolni az új szerződés (biztosítási fedezet) más biztosítónál való megkötésének időpontjával. Erre azért kell figyelni, mert az üzembentartó a biztosítatlan időszakra fedezetlenségi díjat köteles fizetni.

10. Mit tegyek, ha egy új biztosítási ajánlatom van folyamatban a magyarországi Astránál?

Új szerződéseket az Astra Biztosító nem fogadhat be, így a biztosítási ajánlatokat más biztosítóhoz kell benyújtani. KGFB esetén, ha a szabályszerű ajánlat a Biztosítóhoz az engedély visszavonásáig, vagy azt megelőzően már beérkezett akkor szerződés a törvénynél fogva létrejött. Ha szerződősének létrejöttével kapcsolatban kérdése van, hívja az Astra Fióktelep ügyfélszolgálatát a 12. pontban felsorolt elérhetőségeken.

11. Mit tegyek, ha díjnemfizetés miatt megszűnt az Astránál kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosításom?

A díjnemfizetés miatt megszűnt KGFB szerződést, amennyiben még nem múlt el annak évfordulója, továbbra is kötelező visszakötni az Astra Biztosítóhoz.

12. Egyedi kérdés esetén kihez fordulhatok?

Kérdéseivel az Astra Fióktelep ügyfélszolgálatához fordulhat.

Telefonon: 06-40-278-728, Külföldről hívható szám: +36 1 327-0660

A telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartási ideje:

Hétfő: 8:00-17:00

Kedd: 8:00-17:00

Szerda: 8:00-17:00

Csütörtök: 8:00-20:00

Péntek: 8:00-16:00

Szombat, vasárnap: Zárva

A személyes ügyfélszolgálat elérhetőségeit az Astra Fióktelep honlapján találja: http://www.astrabiztosito.hu/kapcsolat/call-center

 

Forrás: http://www.mnb.hu/

Frissítés dátuma: 2015.08.31.
További cikkekért keresse fel Blog oldalunkat