Mi az a gépjármű assistance és mire nyújt megoldást?

Utasbiztosítás kapcsán sokszor hallunk a kiegészítő gépjármű assistance szolgáltatásról. Azonban gyakran nem vagyunk tisztában azzal, mit is jelent ez pontosan és milyen előnyökkel jár a megkötése.

Mi az a gépjármű assistance?

A hagyományos assistance szolgáltatás részét képezi minden utasbiztosításnak, ennek keretében a biztosítottak 24 órás segítségnyújtást kapnak, legyen a világ bármely pontján. Ilyenkor a káresemény bekövetkezése esetén az első és legfontosabb dolog, hogy felhívja a biztosító assistance telefonszámát, ahol a telefonos kollégák tájékoztatják, pl. a káreseménynek megfelelő egészségügyi ellátó intézmény címéről, és/vagy a további teendőkről.

A legtöbb biztosító társaságnál azonban már lehetőségünk van arra, hogy az utasbiztosítás mellé kiegészítő gépjármű assistance biztosítást is kössünk. 

Ez a biztosítási típus azok számára nyújt megoldást, akik autóval vágnak neki a nyaralásnak, ugyanis ez a szolgáltatás biztosítja, hogy az autónk meghibásodása esetén se kelljen lemondanunk a nyaralásról. 

Mire is nyújt megoldást pontosan?

Legegyszerűbben azt mondhatjuk, hogy a gépjármű assistance arra nyújt megoldást, hogy az autónk műszaki meghibásodása a lehető legkisebb mértékben korlátozza a nyaralásunkat. 

Ennek keretében az alábbiakat téríti meg a szolgáltatás:

  • a meghibásodott gépjármű elszállításának költsége, 
  • a javításra vonatkozó költségek, 
  • hazaszállítás költsége,
  • autóbérlés díja, 
  • elszállásolás díja,
  • továbbutazás költsége, 
  • járművel kapcsolatos telefonálás költségei. 

A szolgáltatás bármilyen gépjárműre igénybe vehető?

Sajnos nem, a szolgáltatást kizárólag a biztosítótársaságok által meghatározott előírásoknak megfelelő gépjárművek esetén vehetjük igénybe. 

  • A gépjármű nem haladhatja meg a 3,5 tonna össztömeget. 
  • A gépjárműnek rendelkeznie kell magyar rendszámmal és forgalmi engedéllyel. 
  • A gépjármű nem lehet 20 évnél idősebb. 

A fentiek mellett azonban a biztosítótársaságok egyéb feltételeket is kiköthetnek.

Amennyiben bekövetkezik a baj, rögtön hívja fel a kötvényen található telefonszámot, és jelentse be a káreseményt. Az assistance szolgáltatás ügyfélszolgálatait általában 0-24 órában hívhatja, így tényleg azonnal értesíteni tudja a biztosítót. 

Frissítés dátuma: 2021.08.03.
További cikkekért keresse fel Blog oldalunkat