Gyakori kérdések - Kötelező biztosítás

Gyakran ismételt kérdések a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás témaköréből. Kattintson a kérdésre, hogy megkapja a választ. Nem találta meg, amit keresett, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot.

1. Mi a biztosítási alkusz?

A biztosítási alkusz közvetítő szerepet tölt be az ügyfél és a biztosítótársaság között. Kapcsolatban áll a biztosítókkal, és közvetíti azok termékeit. Segíti az ügyfelet abban, hogy biztosításának megkötését minél hatékonyabban, gyorsabban és kényelmesebben tudja intézni.

2. Miért járok jobban, ha online váltok biztosítót?

Időt és pénzt takaríthat meg, hiszen cégünk minden ügyintézést átvállal Ön helyett. Honlapunkon keresztül néhány perc alatt elvégezhető egy díjszámítás és a szerződés megkötése, amely után csak egyetlen teendője van, visszaküldeni cégünkhöz az aláírt alkuszi megbízást. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében a piacon elérhető összes biztosító ajánlata közül válogathat.

3. Hogyan tudok kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni?

 
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötésének egyik legegyszerűbb módja, ha online alkuszon keresztül kezdeményezi szerződésének megkötését. A www.biztositok.hu oldalon a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjszámításra kattintva meg kell adnia a díjszámításhoz szükséges adatokat, kiválasztania az Önnek legmegfelelőbb biztosító ajánlatát, majd visszaküldenie cégünkhöz aláírt alkuszi megbízását.

4. Honnan tudhatom meg, hogy mikor van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításom évfordulója?

 
A szerződés évfordulója fel van tüntetve a kötvényen, melyet a biztosítás megkötése után küldött ki a jelenlegi biztosítója, valamint feltüntetik az ún. index levélben is, amelyről tájékoztatják a következő biztosítási időszakra esedékes díjáról. Amennyiben egyik dokumentum sem áll rendelkezésére, azt javasoljuk, hogy érdeklődje meg a pontos évforduló dátumot biztosítója ügyfélszolgálatán.

5. Meddig mondhatom fel a szerződésem évfordulós váltás esetén?

Meglévő biztosítása felmondásának legkésőbb az évforduló előtti 30. napig be kell érkeznie biztosítójához. Amennyiben cégünkön keresztül köti meg biztosítását, az aláírt alkuszi megbízásnak legkésőbb az évforduló előtti 35. napig be kell érkeznie ahhoz, hogy garantáltan tudjuk intézni Ön helyett jelenlegi biztosításának felmondását. A határidőkkel kapcsolatos részletes tájékoztatásért kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat!

6. Mi a teendőm a gépjármű vásárlásakor?

A 2009. évi LXII. törvény értelmében az új tulajdonosnak/üzembentartónak az adás-vétel napjától rendelkeznie kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással. A biztosítási szerződést a gépjármű hivatalos átíratása előtt meg kell kötni, csak meglévő kötelező biztosítással történhet meg az átíratás. A biztosítás megkötéséhez szükség van a gépjármű adataira, valamint a tulajdonos, adott esetben az üzembentartó adataira.

7. Mi a teendőm a gépjármű eladásakor?

Gépjármű eladásakor be kell mutatni a biztosítónak a tulajdonjogot átruházó (adásvételi) szerződést. Amennyiben cégünkön keresztül kötötte kötelező biztosítását, az adás-vételi szerződést hozzánk is eljuttathatja, és segítséget nyújtunk a biztosítás töröltetésében, valamint az időarányosan visszajáró díjrész igénylésében.

8. Hogyan értesülök arról, hogy beérkezett az aláírt alkuszi megbízásom?

Az aláírt alkuszi megbízás feldolgozásakor cégünk egy e-mailt küld az Ön által megadott e-mail címre, melyben tájékoztatjuk az alkuszi megbízás elfogadásáról. Amennyiben az alkuszi megbízást elektronikus úton küldi vissza hozzánk, és a beküldést követő munkanapon nem kapja meg visszaigazoló e-mailünket, kérjük, érdeklődjön az info@biztositok.hu e-mail címen vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon! Az alkuszi megbízások feldolgozása csak munkanapokon, ügyfélszolgálati időben történik meg.

9. Honnan tudhatom meg, hogy mi a jelenlegi bónuszom?

 
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetén biztosítási évfordulója előtt 50 nappal biztosítója köteles kiküldeni Önnek egy úgynevezett index levelet, amelyben tájékoztatja a következő évre (biztosítási időszakra) esedékes biztosítási díjáról, valamint a bónusz besorolásáról is. Amennyiben ezt a levelet nem kapja meg időben, bónuszáról tájékozódhat biztosítója ügyfélszolgálatán is.

10. Mi a nemzetközi zöldkártya?

A zöldkártya egy nemzetközi gépjármű-felelősségbiztosítási bizonylat, melyet a biztosítók állítanak ki a biztosított számára, hogy a meglátogatott országban igazolni tudják a kötelező gépjármű-biztosítás meglétét. Ez a dokumentum nem azonos a gépjármű környezetvédelmi zöldkártyájával!

11. Mi a teendőm káresemény bekövetkeztekor?

A károsult a káreseményt 30 napon belül köteles bejelenteni a biztosítónak. A biztosított köteles a káreseményt - a kárrendezéshez szükséges adatok megadásával és a lényeges körülmények leírásával, valamint a káreseménnyel kapcsolatos hatósági (rendőrségi) eljárást lefolytató szerv megjelölésével - 5 munkanapon belül a biztosítójánál írásban bejelenteni.

Frissítés dátuma: 2018.05.28.
Ossza meg, ha tetszett