Ahogy a MABISZ is megfogalmazta, és a romániai példa is mutatja, mostanában a biztosítók helyzete sem annyira egyszerű. A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainál (kgfb) 17%-kal nőttek a kárráfordítások az idei második negyedévben, míg az állománydíjak csak 4%-kal emelkedtek 2021 azonos időszakához képest - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a friss negyedéves kgfb-indexe alapján.
Nem csak az infláció miatt nőtt meg hirtelen a biztosítók költsége.
A megugró kárráfordítás az ügyfelek élénkülő autóhasználatával és így a több balesettel, illetve a szervíz- és alkatrészárak drágulásával magyarázható.
A személyautók átlagos állománydíja közel 46,5 ezer forint volt a második negyedévben, ami gyakorlatilag stagnálást jelez az előző negyedévhez képest, 2021 azonos időszakával összevetve ugyanakkor a fővárosi és vidéki szerződések átlagdíja is 4-4%-kal nőtt. Az ügyfelek emelkedő díjai, a megugró kárráfordítások, valamint a biztosítási adó egyenlegeként az MNB korrigált kgfb-indexe a két évvel ezelőtti szintre esett vissza.
Az egyéb járműkategóriáknál az egyedi taxik állománydíja 6%-ot csökkent, miközben hosszabb csökkenési periódus után ismét emelkedni kezdett a szerződésszám a második negyedévben. A további járműkategóriák esetében vegyesen alakultak a díjak, a flottás szerződéseknél ugyanakkor általában valamivel nagyobb díjemelkedés volt. Kiugró, kétszámjegyű díjnövekedést a számottevőbb járműkategóriák közül csak a vontatóknál lehetett látni, vélhetően egy egyedi szerződéskötés torzító hatásaként is.
Ha egy ügyfél a folyamatokat és egyedi szerződését áttekintve nincs megelégedve kgfb-díjával vagy a szolgáltatás minőségével, szerződéskötési évfordulóján lehetősége van a számára legkedvezőbb biztosítási ajánlat kiválasztására és új szerződés megkötésére.
Reméljük, a hazai biztosítók nem esnek a román kollégák hibájába, és nem jutnak csődbe az elhibázott árazás miatt, és nem hagyják magukra az ügyfeleiket.
Forrás: MTI