Nyári gumi télen? Nem jó ötlet!

A négyévszakos guminál jobb a téli a síkos utakon. De a négyévszakos is jobb télen, mint a nyári abroncs - ez ugyanis a legrosszabb választás.

Téli, nyári, vagy négyévszakos?

Igaz, a tél még odébb van, de ha nem akarjuk kockára tenni az autónk épségét, már most időpontot foglalunk a gumisnál, hogy lecserélje a nyári gumikat télire. A téli gumik elvitathatatlan előnye, hogy ezek tudnak a legjobban tapadni az aszfalthoz, így nem sodródik ki olyan könnyen az autónk egy hirtelen fékezéskor vagy kanyarodáskor síkos útviszonyok közt.

A négyévszakos az igazi Jolly Joker

Van, aki azzal előzi be a tülekedést, hogy eleve négyévszakos gumit rakat a gépjárműjére. Annyiból feltétlen jó döntés a négyévszakos gumi, hogy az utóbbi években nincsenek olyan kemény telek, így a négyévszakos kivitelnek is megfelelő lehet a tapadási képessége még az enyhén síkos, jeges utakon is.

Viszont azt érdemes figyelembe venni, hogy az átlagnál forróbb nyarak sokkal jobban károsítják a gumik felületét. Az extrém hő hatására megolvadt és deformálódott gumi felülete már hírül sem tapad olyan jól az aszfalthoz, mint ahogy kellene. Ha pedig nem hétvégi autósok vagyunk, hanem nap mint nap használjuk a gépkocsinkat, még indokoltabb az autógumik miatt meglátogatni a szakembert.

Mi a tanulság?

Még ha négyévszakos gumit is használ a gépkocsiján, akkor is szinte biztos, hogy érdemes a forró nyár után lecserélnie a régieket új gumikra - méghozzá mind a négy keréken.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az aktív gépkocsivezetők többsége tényleg nem véletlenül választja hideg időben a téli gumiabroncsot, meleg időben pedig a nyárit...

Frissítés dátuma: 2022.10.18.
További cikkekért keresse fel Blog oldalunkat