Nem minden utazási iroda tisztességes?

Nem telik el úgy a nyár, hogy ne hallanánk legalább egy megdöbbentő hírt arról, hogyan mehet tönkre egy fantasztikusnak ígérkező üdülés. A legtöbbször a nyaraló tehetetlen az olyan katasztrófa esetén, mint amikor az utazási iroda csődbe megy.

 

 

Sajnálatos módon, olyan is előfordul néhány esetben, hogy szánt-szándékkal okoznak kárt utazási irodák és erre a jelenségre a fogyasztóvédelmi hatóság is felhívja a figyelmet. Annak ellenére, hogy minden évben fokozott ellenőrzéseket folytat, mégis érkeznek panaszok ezzel kapcsolatban ezért nemárt tisztába lenni a kockázatokkal.


Elsősorban az utazó felelőssége, hogy olyan irodát válasszon aminek a hátterét kellő gondossággal meg is vizsgálta. Az interneten számos forrást lehet találni ehhez a művelethez, remek fórumok, cégellenőrző oldalak és vélemények olvashatók.
Amennyiben a hotel, apartman vagy szálloda foglalása is interneten történik érdemes hasonlóan eljárni, hiszen ebben az esetben nincs közvetlen kapcsolatfelvétel. Az általános szerződési feltételek például sokat elárulnak a cégről és szolgáltatásairól illetve ideális esetben még tájékoztatja is az utazót arról, hogy speciális esetekben milyen eljárást követ a vállalkozás. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint a legtöbben csak bejelölik, hogy elolvasták a feltételeket, de ténylegesen ez ritkán történik meg. A kellemetlen helyzetekre felkészülve érdemes lementeni a kapcsolódó képeket, leírásokat amik segítenek a bizonyítási eljárásban.


Természetesen, ez alapján nem szabad általánosítani, a legtöbb utazással foglalkozó cég valóban azért dolgozik napról-napra és évről-évre, hogy minél több elégedett és boldog nyaralást szervezzen meg.

Frissítés dátuma: 2018.10.01.
További cikkekért keresse fel Blog oldalunkat